Kursplan

Markedsføring på Internett

    Hva er sosiale medier? Fenomenet nettsamfunn Eksempler på aktuelle Internett-kampanjer De viktigste fordelene med sosiale medier fremfor tradisjonelle kommunikasjonskanaler Sosiale medier og annonsering Forretningsmessige fordeler som følge av kampanjen sosiale medier Valg av kommunikasjonskanal E-forbrukere - deltakere i stedet for brukere - hvem de er, de er ser etter og hva forventer du? Grunnleggende terminologi i e-markedsføring Målretting av nettannonsering Ytelsesindikatorene Effektivitets- og optimaliseringsaktiviteter Sosiale nettverk: omfang, drift, funksjon Bygge et fellesskap rundt merkevaren - mål og metoder Engasjement Markedsføring på sosiale nettverk Word av Mouth Marketing - Muligheter og trusler og en retningslinjer for god praksis. Viral markedsføring - hvordan designe en vellykket viral kampanje reklamekampanjer Håndtering av kritiske situasjoner

Oversikt og spesifikasjoner av grunnleggende kommunikasjonsplattformer og deres bruk i ulike bransjer

    Facebook Twitter Mikroblogger Diskusjonsforum YouTube Vår klasse Bedriftsblogg Tjenester nyheter Innbyggerjournalistikk Samarbeid med bloggere

Bildeoppretting

    Lag et kampanjebilde på nettet Grunnleggende prinsipper for å lage kommunikasjonsstrategier i sosiale medier Effektiv kommunikasjon på internett Språk Internett. Hva du skal fokusere på og hva du skal gi opp. Mobile teknologier. Regler for en god e-post av nyhetsbrev

Analyse og overvåking av om handlingene våre oppnår de tiltenkte fordelene

    Tilgjengelige analytiske verktøy og deres anvendelse i praksis: Statistics Facebook og YouTube Google Analytics Tilgjengelig overvåkingsverktøy for sosiale medier Praktisk måling av ROI, kostnadene ved å skaffe brukeren/kunden og aktiveringen av dem Vurdering av virkningen av sosiale medier på bildet av merke som helhet

Kasusstudier

Gjennomføring av opplæring og vurdering

 7 timer

Antall deltakere



Price per participant

Relaterte kurs

Related Categories